Hydrogen_Fuel_Cell_Electric_Vehicle

JAGUAR LAND ROVER VYVÍJÍ PROTOTYP DEFENDERU POHÁNĚNÝ VODÍKOVÝMI PALIVOVÝMI ČLÁNKY

• Jaguar Land Rover představuje koncept vodíkového elektromobilu postaveného na bázi Land Roveru Defender.

• Testování prototypu elektromobilu s vodíkovými palivovými články (FCEV) bude zahájeno v roce 2021.

• Předpokládá se, že do roku 2030 počet vodíkových FCEV dosáhne 10 milionů a po celém světě bude 10 000 vodíkových čerpacích stanic*.

• Projekt je součástí cíle společnosti Jaguar Land Rover dosáhnout do roku 2036 nulových emisí ve výfukových plynech a do roku 2039 nulových čistých emisí uhlíku v celém dodavatelském řetězci, produktech a provozu.

Středa 16. června 2021, Gaydon, UK – Společnost Jaguar Land Rover vyvíjí prototyp elektromobilu s vodíkovými palivovými články (FCEV) na bázi nového Land Roveru Defender, jehož testování má začít ještě letos.

Koncept FCEV je součástí cíle společnosti Jaguar Land Rover dosáhnout do roku 2036 nulových emisí výfukových plynů a do roku 2039 nulových čistých emisí uhlíku v celém dodavatelském řetězci, produktech a provozech v souladu se strategií Reimagine, která byla oznámena minulý měsíc. 

Defender 110 Pangea Green

FCEV, která elektřinu pro pohon elektromotoru vyrábějí z vodíku, doplňují na cestě k nulovým čistým emisím bateriová elektrická vozidla (BEV). FCEV poháněná vodíkem poskytují vysokou hustotu energie, rychlé doplňování paliva a minimální ztrátu dojezdu při nízkých teplotách. Tato technologie je tudíž ideální pro větší vozidla s delším dojezdem nebo pro vozidla provozovaná v horkém či chladném prostředí.

Od roku 2018 se celosvětový počet FCEV na silnicích téměř zdvojnásobil a počet vodíkových čerpacích stanic narostl o více než 20 procent**. Podle prognóz by do roku 2030 mohl počet FCEV s vodíkovým pohonem překročit 10 milionů a po celém světě by mohlo být 10 000 čerpacích stanic*.

Pokročilý inženýrský projekt společnosti Jaguar Land Rover, známý jako Project Zeus, je částečně financován Centrem pokročilých pohonů (Advanced Propulsion Centre) podporovaným britskou vládou. Umožní inženýrům lépe porozumět tomu, jak lze optimalizovat vodíkovou pohonnou jednotku tak, aby poskytovala výkon a možnosti, které zákazníci očekávají od konvenčních vozů: od dojezdu přes rychlost tankování a možnosti tahání přívěsu až po terénní schopnosti.

Testování prototypu nového Defenderu FCEV s nulovými výfukovými emisemi bude ve Velké Británii zahájeno koncem roku 2021. Bude ověřovat klíčové vlastnosti, jako je schopnost jízdy v terénu a spotřeba paliva. 

Při realizaci projektu Zeus se Jaguar Land Rover spojil se špičkovými partnery z oblasti výzkumu a vývoje, včetně společností Delta Motorsport, AVL, Marelli Automotive Systems a UK Battery Industrialisation Centre (UKBIC), aby společně pracovali na výzkumu, vývoji a vytvoření prototypu FCEV.

Ralph Clague, vedoucí oddělení vodíku a palivových článků společnosti Jaguar Land Rover, řekl: „Víme, že vodík bude v budoucím mixu pohonných jednotek v celém dopravním průmyslu hrát důležitou roli. Vedle bateriových elektromobilů nabízí další řešení s nulovými emisemi ve výfukových plynech, které odpovídá specifickým možnostem a požadavkům špičkové řady vozidel Jaguar Land Rover. Práce vykonaná společně s našimi partnery v rámci projektu Zeus nám pomůže na naší cestě stát se do roku 2039 společností s nulovými emisemi uhlíku a připravit se na novou éru vozidel s nulovými emisemi výfukových plynů.“